مهاجرت به سوئد

مهاجرت به سوئد

مهاجرت به سوئد

صفر تا صد مهاجرت به سوئد

مقدمه

همانطور که میدانید افراد زیادی در سراسر دنیا هستند که قصد مهاجرت به کشور سوئد را دارند با توجه به اینکه کشور سوئد از نظر وضعیت اقتصادی، اجتماعی و تحصیلی از سطح بالایی در اتحادیه اروپا برخوردار است ، توجه مهاجرین را به خود جلب کرده است .

موقعیت مکانی کشور سوئد در شمال قاره اروپا و شبه جزیره اسکاندیناوی می باشد .

واحد پول رایج این کشور کرون می باشد که معادل 0.1 یورو است برای مثال 1000 کرون معادل 100 یورو است . )

پایتخت این کشور شهر استکهلم و همچنین بزرگترین شهر سوئد است موقعیت جغرافیایی این کشور نشان دهنده این بوده که سوئد کشوری سردسیر است البته نه همه ی شهر های آن بلکه در قسمت های جنوبی کشور سوئد آب و هوا در فصل های مختلف سال از شرایط مطلوبی برخوردارند.

مهاجر پذیری سوئد

طبق آماری که در سال 2020 مبنی بر اعتبار پاسپورت کشورهای دنیا اعلام شد ، پاسپورت کشور سوئد رنک چهارم را به خود اختصاص داد ، این بدین معنا می باشد که با دارا بودن پاسپورت سوئد به 127 کشور در دنیا میتوان بدون ویزا سفر کرد.

از نکاتی که کشور سوئد را به عنوان مقصد مهاجران نسبت به کشور های دیگر متمایز کرده میتوان به کیفیت بالای زندگی ، پایین بودن نرخ جرم و جنایت و بیکاری ، کیفیت بالای مراکز تحصیلی و دانشگاه ها اشاره کرد .

همانطور که میدانید راه های مهاجرت به کشور های مختلف در سراسر دنیا از طریق تحصیل ، ویزای کاری ، سرمایه گذاری ، پناهندگی ، تولد و ازدواج هستند .

ما در این مقاله با شما هستیم تا این شش مسیر مهاجرتی را در حوزه مهاجرت به سوئد بررسی کنیم .

مهاجرت تحصیلی به سوئد

مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل :

یکی از مهمترین دلایل مهاجرت تحصیل است تحصیل در خارج از کشور به منظور دستیابی به دانش و اطلاعاتی است که ممکن است در داخل کشور مبدا وجود نداشته باشد و فرد را ملزم به آن کند که برای رسیدن به علم روز دنیا راهی کشور دیگری شود یادگیری زبان  وجود امکانات بیشتر  آشنایی با فرهنگ و روشهای زندگی و ... دیگر عواملی هستند که فرد را ترغیب به تحصیل در خارج از کشور می کند .

همچنین یکی از آسان ترین راه های مهاجرت به سوئد ، مهاجرت از طریق تحصیل می باشد در کشور سوئد برای تحصیل دانستن زبان سوئدی از ملزمات نیست و افراد با داشتن آیلتس آکادمیک میتوانند وارد دانشگاه ها شوند ، از مزایای مهاجرت تحصیلی سوئد میتوان به اهمیت نداشتن سن اشاره کرد و همچنین پیدا کردن کار بعد از تحصیل در این کشور بسیار راحت تر خواهد بود همچنین دانشگاه های کشور سوئد از رنک بندی بالایی در سطح جهانی برخوردارند .

لازم به ذکر است که آیلتس و در بعضی دانشگاه ها 5.5 برای مقطع کارشناسی که عموما دوره ساله هستن ، مورد قبول است برای مقطع کارشناسی ارشد آیلتس 6.5 نیاز است که این دوره حدودا تا سال است در ارتباط با مقطع دکترا نوع ارائه به شکل تحقیقاتی است و در هر دانشگاه بازه زمانی متفاوتی دارد ، اما به طور کلی تا سال ممکن است زمان بر باشد .

سوئد دارای دو ترم تحصیلی در سال است که شروع ترم ها در پاییز و بهار است و ترم اصلی همان ترم پاییز بوده .

از دیگر مزایای مهاجرت تحصیلی به سوئد گرفتن ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال است .

مهاجرت کاری به سوئد

مهاجرت از طریق کار :

یکی از راه های مهاجرت به سوئد دریافت ویزای کاری می باشد شما باید برای دریافت ویزای کاری ، قبل از درخواست یک پبشنهاد کاری از سوئد داشته باشید تا بتوانید اجازه کار را به دست بیاورید شما تا زمانی که مجوز صادر نشده است نمی توانید وارد خاک سوئد شوید .

برای به دست آوردن اجازه کار شما باید دارای شرایط زیر باشید :

- باید گذرنامه معتبر داشته باشید .

- باید شرایط ارائه شده توسط استخدام کننده را داشته باشید .

- شما باید شرایطی داشته باشید که قادر به حمایت از خود و تامین شرایط خود باشید .

کارفرما باید در نظر داشته باشد که وقتی فرد شروع به کار می کند باید به ارائه بیمه پوشش سلامت زندگی استخدام و حقوق بازنشستگی بپردازد .

به منظور به دست آوردن شرایط کار شما باید مدارک را ارسال نمایید فقط برای یک کار مدارک نباید برای انجام دو کار یا بیشتر از یک کار ارسال شود .

شما به درخواست اجازه کار نیاز دارید چه در سوئد مستخدم هستید یا در خارج از کشور چه توسط آژانس کاریابی که افراد را به کار در شرکت های سوئدی فراهم می کند استخدام شده اید .

 

در جدول زیر بعضی از شغل های پر درآمد و دارای تقاضای بالا به همراه میانگین حقوق در سال را قرار دادیم : 

شغل

میانگین حقوق در سال  (دلار)

مهندس

58.789

توسعه دهنده نرم افزار

58.389

مهندس مکانیک

52.898

مهندس نرم افزار

62.823

مدیریت IT

76.077

مدیریت پروژه IT

77.930

مهندس محقق

52.681

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به سوئد

سوئد همواره یکی از کشورهای رقابتی سازنده در سطح جهانی در دنیا بوده است کشوری با رهبری جهانی و نوآوری و مهارت های بسیار بالا و نیروهای کار چند ملیتی است .

سرمایه گذاران خارجی در سوئد از راههای زیادی می توانند به سود و منفعت برسند یکی از راه ها کسب مهارت در شاخه صنعتی و موسسات تحقیقی کشور سوئد است به طور مثال فعالیت در بخش فناوری اطلاعات علوم زیستی علوم صنایع خودرو فناوری پاک و ... .

کسانی که قصد دارند از طریق سرمایه گذاری اقدام به گرفتن اقامت و پاسپورت سوئد کنند ، باید مبلغ 150 هزار دلار را وارد سوئد کنندبرای اینکار میتوانند این مبلغ را مستقیما وارد کشور کنند و یا از طریق ثبت شرکت اقدام کنند لازم به ذکر است بعد از ثبت کردن شرکت مورد نظر ، شرکت باید فعال باشد و توانایی پرداخت مالیات را داشته باشد ، در این صورت بعد از گذشت چند سال میتوانند درخواست اقامت دائم و پاسپورت نمایند .

در زمینه سرمایه گذاری در هر کشوری باید به سلامت اقتصادی و نظام سیاسی حاکم بر آن کشور توجه داشت ، در این باره کشور سوئد درای ریسک پایین سرمایه گذاری بوده و در نتیجه برای سرمایه گذاری ایمن می باشد و سرمایه گذاران خارجی فضایی مطمئن تر را دارند .

مهاجرت از طریق ازدواج به سوئد

از دیگر راه های مهاجرت به سوئد ازدواج با شهروند سوئدی ، شخصی که اقامت دائم و یا پاسپورت سوئد را دارد ، است در این روش شخص ایرانی میتواند به صورت غیر حضوری اقدام به ثبت ازدواج خود با شخص سوئدی کند اگر فردی چنین درخواستی دارد در خارج از مرزهای کشور سوئد باشد ، باید درخواست خود را به سفارتخانه سوئد و فردی که در خاک سوئد هست ، درخواست خود را به اداره مهاجرت سوئد تقدیم کند .

لازم به ذکر است که شخص بعد از ازدواج باید حداقل دو سال با همسر قانونی خود در یک خانه زندگی کند و همچنین شخص سوئدی باید توانایی ساپورت مالی و فراهم کردن مسکنی که مناسب دو فرد باشد را داشته باشد در این صورت بعد از گذشت سه سال میتواند اقدام برای گرفتن شهروندی ، پاسپورت و تابعیت را انجام دهد .

مهاجرت از طریق تولد به سوئد

کشورهای دنیا به منظور ایجاد تابعیت از قاعده خون و خاک یا به صورت ترکیبی از آنها استفاده می کنند .

طبق قاعده خون هر نوزادی که در خاک یک کشور به دنیا می آید تابعیتش تابع تابعیت والدین است یعنی پدر و مادر نوزاد تبعه هر کشوری باشند نوزاد هم تبعه همان کشور خواهد بود .

اما قاعده خاک به این معنی است که صرف نظر از اینکه پدر و مادر تبعه کدام کشور هستند نوزاد در خاک هر کشوری که تابع سیستم خاک است به دنیا بیاید تابعیت همان کشور را به دست خواهد آورد یعنی نوزاد در هر کشوری به دنیا بیاید به تابعیت کشور محل تولد در می آید .

کشور سوئد از سیستم خون تبعیت کرده است یعنی هر نوزادی که در خاک سوئد به دنیا آمده باشد تابع تابعیت پدر و مادر خود است یعنی نسب مهم است نه خاک و محل تولد .

در مورد تابعیت سوئد برای کودکان بستگی دارد که کودک قبل یا بعد از آوریل سال 2015 به دنیا آمده باشد .

کودکانی که بعد از آپریل 2015 به دنیا آمده باشند این کودکان به صورت اتوماتیک تبدیل به یک تبعه سوئدی می شوند منوط به اینکه یکی از والدین وی در زمان تولد نوزاد تبعه سوئد باشد کودکی که بعد از این تاریخ یعنی آپریل 2015

به دنیا آمده باشد تحت شرایطی تابعیت سوئدی اش همیشگی است که :

۱. یکی از والدین هنگام تولد نوزاد تبعه سوئد بوده باشد .

۲. پدر و مادر متوفی نوزاد در هنگام مرگ تبعه سوئد بوده باشند .

مهاجرت از طریق پناهندگی به سوئد

افرادی که قصد مهاجرت از طریق پناهندگی به کشور سوئد را دارند ، باید درخواست خود را به اداره مهاجرت سوئد ابلاغ کنند برای این امر هم در ابتدا باید وارد خاک سوئد شوند حفظ حقوق اجتماعی و انسانی افرادی که از طریق پناهندگی وارد کشور سوئد می شوند ، طبق قوانین کنوانسیون ژنو به عهده اداره مهاجرت سوئد است درصورتی که با درخواست پناهندگی موافقت شود شخص می تواند به تحصیل و کار بپردازد هلدینگ راز هیچگونه مشاوره ای در خصوص مهاجرت از طریق پناهندگی در ارتباط با هیچ کشوری ندارد و تنها جهت کامل بودن و کسب اطلاع شما در این زمینه در این بخش از مقاله به توضیح آن پرداختیم ، همچنین در نظر داشته باشید ، پیش از هرگونه اقدامی با این روش راه های ساده تر بالا که توضیح داده شد را در نظر بگیرید ، خود و خانوادتان را در این مسیر پر خطر قرار ندهید چرا که با همان هزینه میتوانید با روش های اصولی اقدام به مهاجرت و در نهایت کسب اقامت دائم و پاسپورت کنید .

ویزای هنرمندان سوئد

یکی از راه های مهاجرت که قابل توجه تعداد کثیری از هنرمندان شده است مهاجرت از طریق ویزای هنرمندان می باشد که در این روش در ابتدای امر شخص هنرمند باید کسب درامد خود از طریق فروش آثار هنریش را اثبات کند و در مرحله بعد سرمایه کافی برای ایجاد و چرخاندن کسب و کار خود را داشته باشد از ویژگی های قابل توجه ویزای هنرمندان عدم نیاز به ارائه مدرک زبان با نمره بالا و تحصیلات عالیه است در حال حاضر کشور های کانادا و اتریش این ویزا را صادر میکنند و کشور سوئد تا این تاریخ ویزایی مبتنی بر ویزای هنرمندان ندارد اگر قصد گرفتن اقامت کشور سوئد را دارید از مابقی روش های ذکر شده میتوانید استفاده کنید .

ویزای توریستی سوئد

متقاضیان ویزای توریستی سوئد ابتدا باید به صورت آنلاین ثبت نام کنند و در ادامه ، اداره مهاجرت در صورتی که اطلاعات کاربر صحیح و کامل باشد اداره مهاجرت با فرستادن یک ایمیل تایید بودن اطلاعات را ابلاغ میکند .

شخص متقاضی باید در روز مقرر که در ایمیل تائیدیه اعلام شده با در دست داشتن مدارک جهت ادامه پروسه گرفتن ویزا از جمله انگشت نگاری و مصاحبه به سفارت مراجعه کند .

بعد از طی مراحل ، سفارت تا 15 روز کاری نظر خود را مبتنی بر صدور ویزا اعلام میکندلازم به ذکر است که در صورت رد شدن درخواست امکان تجدید نظر وجود دارد .

در این مقاله تلاش شد مهاجرت به سوئد و روش ها و دلایل آن به طور کلی توضیح داده شود مشاهده کنندگان سایت می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر و جامع تر با مشاوران زبده هلدینگ راز در ارتباط باشند .

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

مهاجرت به سوئد مهاجرت به سوئد
میانگین امتیاز 0 /5 از 0 کاربر
فرم درخواست مشاوره
نظرات (0)
دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مطالب مرتبط

مشاوره رایگان